Alles voor de zichtbaarheid van Fysiotherapiepraktijken

Direct hulp nodig? Bel +31 (0)418 700 538

Menu Sluiten

Aan de slag met on-page SEO

Beter gevonden worden in Google? Dan is on-page SEO een slimme eerste stap. Het draait hierbij om aanpassingen op je eigen website die zorgen dat zoekmachines snappen waar je pagina over gaat. En het goede nieuws: veel kun je zelf doen zonder technische kennis. 

onpage_seo_afbeelding.jpg

On-page SEO voor Fysiotherapie 

Er zijn verschillende vormen van SEO en on-page SEO is een belangrijk onderdeel. Het gaat over optimalisaties die je op de webpagina uitvoert. Hieronder 5 dingen waar je zelf mee aan de slag kunt en die snel zorgen voor resultaat. Zeker in combinatie met elkaar.

Wat kun je vandaag al aanpassen? 

Maak aparte pagina’s voor specifieke klachten 
Zet niet alle behandelingen op één pagina. Maak aparte pagina’s voor klachten en behandelingen. Elke pagina moet duidelijk gaan over een specifieke klacht of behandeling. Schrijf de pagina vooral voor de cliënt.Beschrijf uitgebreid wat de klacht is, symptonen, oorzaken, hoe de behandeling eruit ziet en sluit af met optie om een afspraak te maken.

Gebruik zoekwoorden op de juiste plekken 
Structuur is belangrijk. Voor cliënten en voor Google, gebruik daarom titels, alinea's, opsommingen, etc voor de leesbaarheid. Verwerk het belangrijkste zoekwoord in de titels boven de alinea's. Zeker in de eerste titel. Voorbeeld: gebruik 'fysiotherapie bij rugklachten' in plaats van een titel als 'Welkom in onze praktijk'. 

Gebruik alt-teksten en duidelijke bestandsnamen voor afbeeldingen 
Vervang bestandnamen van je afbeeldijngen als IMG_1023.jpg door bijvoorbeeld fysiotherapie-knieklachten.jpg en vul de alt-tekst in. Zo begrijpen zoekmachines wat op de foto staat en word je ook via Google Afbeeldingen beter gevonden. Een foto invoegen tussen de tekst is ook goed voor de leesbaarheid. Heb je eigen praktijkbeelden, dan is dat helemaal top.

Zorg voor een duidelijke en korte URL-structuur 
Als je een nieuw pagina aanmaakt voor je website wordt er ook een url aangemaakt. Bijvoorbeeld: www.jouwwebsite.nl/pagina?id=1045. Je kunt en moet hier een mooie url van maken. Verwerkt het zoekwoord in de url van de pagina. Maak je een pagina over schouderklachten, dan zou dit een goede url zijn: www.jouwwebsite.nl/fysiotherapie-schouderklachten. Het oogt netter en helpt zoekmachines.

Optimaliseer je meta-titel en meta-omschrijving 
De meta-titel en meta-omschrijving is wat mensen in Google zien. Zorg dat daar je dienst, klacht (en plaatsnaam) in staan. De meta-omschrijving moet uitnodigen tot klikken: helder, kort en met een concrete boodschap. 

SEO-tip van Fysioeel 

Begin met de pagina over je meest behandelde klacht. Pas deze vijf punten toe en vergelijk je positie in Google na een paar weken. Zo zie je direct effect van je werk. 

Kleine aanpassingen, groot verschil 

Met deze vijf verbeteringen leg je een sterke basis voor je online vindbaarheid. En hoe makkelijker mensen je kunnen vinden, hoe sneller ze de stap zetten naar jouw praktijk. 

Wij nodigen je graag uit voor een koffie

Bij Fysioeel staan we 24 uur per dag, zeven dagen per week voor je klaar. Natuurlijk slapen we ook weleens, maar voor onze klanten hebben we altijd nog de speciale paniek-button.



Weten wat wij allemaal kunnen betekenen voor jouw organisatie? Neem dan snel contact met ons op. Bel of mail naar onderstaande info. Of vul het formulier in. We nemen binnen 24 uur contact met je op.

T +31 (0)418 700 538

E info@fysioeel.nl

shutterstock_2056225745.jpg