Alles voor de zichtbaarheid van Fysiotherapiepraktijken

Direct hulp nodig? Bel +31 (0)418 700 538

Menu Sluiten

Waar ga je adverteren: online of offline?

Adverteren helpt je om zichtbaar te worden bij mensen die jouw hulp nodig hebben. Maar dan komt de vraag: waar ga je dat doen: online en / of offline? Beide opties hebben voor- en nadelen. Wat past bij jouw fysiotherapiepraktijk? 

ChatGPT Image 16 mei 2025, 15_30_04.png

Fysiotherapie vraagt om zichtbaarheid op de juiste plek 

Niet elke cliënt zit op socialmedia. En niet iedereen leest de huis-aan-huiskrant. Daarom is het belangrijk om te adverteren op plekken waar jouw doelgroep zich bevindt. Jongeren bereik je anders dan ouderen. En iemand met acute klachten zoekt anders dan iemand die ‘al een tijdje iets voelt’. 

Advertentie mogelijkheden voor je praktijk 


Online

Adverteren in zoekmachines, zoals Google
Voordeel: Je bereikt mensen die actief zoeken naar fysiotherapie 
Nadeel: Klikprijzen kunnen snel oplopen bij veel concurrentie 

Adverteren op social media, zoals Facebook en Instagram
Voordeel: Goedkoop en lokaal zichtbaar bij een brede doelgroep
Nadeel: Minder geschikt voor directe zorgvraag (scrollgedrag) 

Offline

Gedrukte media, zoals in kranten en flyeren
Voordeel: Zeer effectief bij oudere, lokale doelgroepen 
Nadeel: Niet meetbaar en snel verouderd 

Buitenreclame, zoals billboards en abri's
Voordeel: Grote zichtbaarheid in de regio 
Nadeel: Hoge kosten en lastig meetbaar 

Op radio en televisie
Voordeel: Groot bereik en veel herhaling 
Nadeel: Kostbaar en minder geschikt voor lokaal

Evenementen & sponsoring 
Voordeel: Versterkt lokaal vertrouwen en zichtbaarheid 
Nadeel: Moeilijk meetbaar en resultaat op lange termijn 

Advertentietip van Fysioeel 

Begin met het in kaart brengen van je doelgroep: wie wil je bereiken, waar wonen ze, hoe oud zijn ze, en waar bewegen ze zich online of fysiek? Kies op basis daarvan één online en één offline kanaal om mee te starten. Test, meet en stuur bij. 

Zichtbaar op de plek waar jouw cliënten kijken 

Adverteren werkt het best als het aansluit bij jouw doelgroep én bij jouw praktijk. Of je nu kiest voor een online campagne of een flyer bij de apotheek: zorg dat het klopt met wie je bent en wie je wilt bereiken. Dan haal je er echt iets uit. 

Wij nodigen je graag uit voor een koffie

Bij Fysioeel staan we 24 uur per dag, zeven dagen per week voor je klaar. Natuurlijk slapen we ook weleens, maar voor onze klanten hebben we altijd nog de speciale paniek-button.



Weten wat wij allemaal kunnen betekenen voor jouw organisatie? Neem dan snel contact met ons op. Bel of mail naar onderstaande info. Of vul het formulier in. We nemen binnen 24 uur contact met je op.

T +31 (0)418 700 538

E info@fysioeel.nl

Fotolux_Dirk_Doet_15-04-2025_HR-64.jpg